tirsdag 30. oktober 2012

Den nye dagboken

I dag har vi fått en spennende oppgave av norsklæreren vår. Vi skal reflektere over hvorfor blogging har blitt så populært og hva vi tror er grunnen til dette.

Sjangeren blogg har blitt veldig populært i løpet av de siste årene. Mange, også unge sånn som meg, skriver sin egen og enda flere følger. Denne sjangeren har blitt utrolig populært og har spredd seg til store deler av verden. Jeg tror at grunnen til dette er at det er mange som kjenner seg igjen i en bloggers hverdag. Mange av toppbloggerne har til og med fått blogging som yrke. De tjener store summer på å skrive om hverdagen sin og poste innlegg om de nye klærene de har kjøpt.

blogglisten.no kan du se de mest populære bloggene i Norge. På denne listen er det mange forskjellige blogger, noen handler om mote, andre om mat, mens noen handler om livene til helt vanlige tenåringer. På denne listen har jeg funnet min favorittblogg passion 4 baking, som er en matblogg. Her legger Manuela ut nye oppskrifter på godsaker flere ganger i uken. Jeg kan sitte i timesvis og bla gjennom oppskrifter og drømme meg vekk i kakene hun har bakt.

Dersom jeg skulle hatt min egen blogg er jeg ikke sikker på hva jeg ville blogget om. Ikke gjør jeg noe spesielt spennende, og er heller ikke noe flink og bake. Så hvis jeg hadde hatt min egen blogg tror jeg ikke jeg hadde hatt så mye å blogge om, og heller ikke så mange lesere.

1 kommentar:

  1. Hei Maren!
    Jeg er enig med deg i ditt syn på blogging, og har også vært innom passion 4 baking selv! :D

    Jeg synes bloggen din var veldig bra! Fint design, bra innhold og alt i alt en skikkelig god blogg :)

    SvarSlett